reklama

Štvrtý ročník a maturita

Už v 3. ročníku sme si volili AUP (alternatívny učebný plán), čo sú predmety, ktoré chcem v 4. ročníku študovať. Chcel som maturovať zo slovenského jazyka, anglického jazyka, matematiky a informatiky, takže ku povinnému slovenskému, anglickému a nemeckému jazyku som si dal informatiku s cvičeniami, matematiku s cvičeniami, rozšírenú angličtinu a na doplnenie hodín som si dodatočne zapísal seminár z geografie, čoho som neskôr neľutoval.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Predmety

Slovenský jazyk a literatúra – dokončovanie literatúry 20. storočia, niečo z gramatiky a hlavne rozoberanie vecí ku maturite.

Matematika – derivácie, integrály, čo sa mi veľmi zišlo (a ešte aj zíde na výške) a prípadné otázky ku prijimáčkám a mature.

Anglický jazyk – pokračovanie knihy, gramatika, konzultácie k maturitám.

Nemecký jazyk – pokračovanie knihy, gramatika, kto išiel maturovať, tak konzultácie k maturitám. Celkom mi prekážalo, že aj keď som nešiel maturovať z nemčiny, profesorka nepovolila, ale zase po našom odľahčení bola na tej hodine zábava :).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rozšírený anglický jazyk – preberanie maturitných tém a myslím, že príprava na maturity bola veľmi dobrá.

Cvičenia z matematiky – opakovanie predchádzajúcich ročníkov. Prekážalo mi, že kvôli slabej úrovni matematiky v 1. a 2. ročníku som nemal taký základ ako iné triedy a profesorka išla štýlom: „toto viete, toto si doma zopakujte a ideme ďalej“.

Informatika – hlavnou náplňou bolo programovanie v jazyku pascal. Predmet ma bavil a vďaka mojim skúsenostiam z programovania aj v pascale som nemal problém.

Cvičenia z informatiky – Microsoft Office, grafika a podobné veci.

Seminár z geografie – zvolil som si ho vďaka predchádzajúcej skúsenosti z 3. ročníka, kde nás učil pán profesor Juraj Smatana (enviromentalista, teraz aj poradca slovenskej premiérky). Mimo základného učiva, ktoré ma bavilo a nerobilo mi problém, pán profesor stíhal prednášať a okomentovať udalosti z celého sveta, slovenska, ale aj mesta. Každú hodinu si pripravili a čítali vopred dohodnutí študenti najzaujímavejšie správy toho týždňa a potom ich s nami rozoberal. Pán profesor má neuveriteľný prehľad skoro vo všetkých sférach a dokázal prepojiť zdanlivo nespojiteľné, súčasné s historickým a všetko do seba zrazu zapadalo. Nikomu však nič nevnucoval, ale čo môžem potvrdiť, donútil nás sa nad tým zamyslieť. Výborný predmet, vynikajúci vyučujúci.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Príprava na maturitu a maturita

Väčšina prípravy bola zvládnutá už na hodinách. Na písomné sme prebrali akurát čo písať v jednotlivých slohových postupoch, naučil som sa pár základných diel, obsahy a autorov a prezrel ešte raz matematiku. Písomná slovenčina prebiehala veľmi dobre. Otázky boli, až na pár rozborov, celkom dobré a sadla mi aj téma slohu. Vybral som si úvahu „Bol by Holden Caulfield prototyp mladého rebela aj dnes?“, keďže akurát 2 mesiace predtým som robil referát na knihu Kto chytá v žite od J. D. Salingera.

Angličtina bola ešte ľahšia. Otázky boli veľmi dobre formulované a ani sloh nebol náročný: list (160-180 slov) priateľovi opísať narodeninovú párty, ktorú organizujem pre sestru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Matematika bola už horšia. Narobil som kopec hlúpych chýb z nepozornosti (3x2=9) a posledné úlohy som ani nevedel vypočítať. Bál som sa výsledku no chválabohu som prešiel.

Ústna časť vyžadovala viac prípravy. Na slovenský jazyk sa nám podarilo zohnať minuloročné zadania. Tie som si začal prepisovať do počítača už mesiac pred samotnou skúškou a dovypracovával som ich až týždeň pred akademickým týždňom. Vypracovanie bola veľmi dobrá príprava a k tomu sme mali vedieť polovicu tém ešte pred maturitou na hodinách. Cez akademický týždeň, po 4 dňoch učenia som mohol svedomite povedať, že slovenčinu viem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Matematike som venoval 2 dni, kde som v podstate len prepočítaval minuloročné zadania (väčšina otázok boli aj v tohtoročnej).

Na anglický jazyk som sa len učil skôr teóriu ku otázkam (školský alebo politický systém v anglicku, naše školské udalosti po anglicky atď.) a na informatiku som len tak zbežne pozeral veci ku pascalu.

Prvú som mal skúšku z anglického jazyka. Vytiahol som si veľmi dobré témy (popísať obrázok Bratislavy a nejakej priehrady, porozprávať o slovenskom školskom systéme a udalostiach nášho gymnázia a rozhovor bol presvedčiť mamu, aby sme mohli osláviť Silvestra na našej chate), výsledok 1.

Druhá matematika sa mi zas nie celkom podarila. Teóriu som mal veľmi dobrú – výroky (dali sa opísať z matematicko-fyzikálno-chemických tabuliek, ktoré boli k dispozícií), no druhá otázka – dôkaz, mi nesadla. Mal som dokázať že je funkcia klesajúca. Bola to jedna z tých otázok, čo som minuloročných zadaniach nenašiel a nevedel som ako na to. Skúšajúci však veľmi pomáhali a nakoniec som sa k tomu dostal. Praktická časť (vyrátať nejaké variácie) už sa celkom dala, ale aj tam som trochu zaváhal. Nakoniec som obišiel spokojný so známkou 2.

Tretia bola informatika. Na naprogramovanie som dostal presne tú úlohu, ktorú som deň predtým vysvetľoval spolužiakovi (na vstupe načítavať mená a po ukončení napísať aké mená sa tam vyskytovali – keď tam bolo nejaké zadané aj 3x, na výstupe muselo byť len raz) a druhá úloha (spraviť jednoduchú internetovú stránku), vďaka mojim skúsenostiam s internetovými stránkami nebola problém, výsledná 1.

Z posledného slovenského jazyka som mal strach, no ten sa po vytiahnutí otázky vytratil. Vybral som si presne otázku číslo 18, ktorú som si aj vytiahnuť chcel – svetová a slovenská moderna a z gramatiky zistiť v akej kodifikácií slovenského jazyka je napísaný uvedený text a vymenovať základné rozdiely medzi kodifikáciami. Plne som využil svoj čas, ešte som ani nestihol dopovedať celú látku a vedel som aj otázky mimo tému, ktoré som dostal. Po pochválenej odpovedi známka 1.

Občas som, vďaka tomu, že som nemal, pre mňa zbytočné predmety, ako biológia, dejepis, náuka o spoločnosti a chémia (o tej môžem naozaj zodpovedne prehlásiť, že zbytočná), mal pocit, že sa nemám v tej škole čo učiť (až na slovenský jazyk) a moje predmety sa dali bez problémov prejsť na logike a počúvaní na hodinách. Pre to, ale aj pre stužkovú, dozvuky, chaty a iné udalosti, bol pre mňa 4. ročník najlepším ročníkom na strednej škole.

Jakub Kušnier

Jakub Kušnier

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent Mendelovej univerzity v Brne, učím sa byť programátorom, snažím sa o občasný pohyb a zaujímam sa o dianie na Slovensku Zoznam autorových rubrík:  Voľný časŠkolaProgramovanieNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu