reklama

Výber vysokej školy

V 4. ročníku gymnáziu nastal čas rozhodnúť sa čo ďalej. Práca nepripadala do úvahy, keďže z gymnázia je problém nájsť si dobre platenú prácu, ktorá by ma aj bola bavila a nebola by to fyzická práca (ako by v česku povedali: mám obě ruce levý) a ďalej som si nevedel predstaviť ísť už zarábať a starať sa o seba (škola mi akosi vyhovuje), takže samozrejmá voľba bola vysoká škola. Odbor štúdia bol tiež zrejmý – už od šiestej triedy sa zaujímam o počítače, od ôsmej o programovanie a od 1. ročníku gymnázia programujem internetové stránky, takže informatika bola jasná.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Výber školy bol však už pomerne náročný. Od 1. ročníka strednej školy som sa chcel dostať na fakultu informačných technológií na VUT v Brne, na ktorú sa vtedy dostal človek, čo ma učil na počítačovom krúžku a v podstate ma priviedol ku programovaniu. Uvažoval som aj nad Masarykovou univerzitou v Brne, Žilinskou univerzitou a aj nad STU v Bratislave a ostravskou Vysokou školou banskou. To sa však rýchlo zmenilo.

V decembri 2009 k nám na gymnázium zavítali ľudia z Mendelovej univerzity v Brne a v rámci informatiky nám predstavili obor ekonomická informatika. Neviem, či som si doteraz túto školu nevšimol, alebo som jej len nevenoval pozornosť, ale tento odbor sa mi celkom zapáčil. V januári sme so spolužiakmi navštívili deň otvorených dverí na „Mendelovke“ a táto škola sa dostala do môjho najužšieho výberu. Nakoniec som som si podal prihlášku na 3 školy: Žilinskú univerzitu (Fakulta riadenia a informatiky), Vysoké učenie technické v Brne (Fakulta informačných technológií) a Mendelovu univerzitu v Brne (Provozně ekonomická fakulta), ktorú som si aj vybral, čo zatiaľ neľutujem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Masaryčku som ako možnosť vylúčil pre (vraj) jej prílišné orientovanie na teóriu a Bratislave s Ostravou som akosi nedôveroval.

Vysoké učenie technické v Brne

Táto škola ma zaujala orientovaním na praktické využitie, hlavne pre programovanie rozsiahlych projektov, široké spektrum učiva pre univerzálneho informatika a hlavne som o ňom vedel asi najviac, keďže tam už študoval môj bývalý učiteľ z krúžku.

Prijímačky boli písomné, no v prípade napísania SCIO NSZ testov na percentyl 70 a viac, by som bol prijatý bez prijímačiek. Po 2 neúspešných pokusoch, kedy som málo pod 70 sa mi nakoniec podaril 72 a bol som prijatý. Túto školu som si nakoniec nevybral aj napriek presviedčaniu okolia pre ten istý dôvod, ako som tam pôvodne chcel ísť – bývalý učiteľ. Ako mi povedal, škola veľmi dbá o „prestiž“ (z čoho si už jej študenti robia srandu). Neúmerná náročnosť, vysoké percento vyhodených študentov a z viacerých zdrojov potvrdené diktátorské vedenie a akýsi odmeraný prístup vyučujúcich (až na Doc. Kunovského :) ). Ale možno som sa bál predmetov ako fyzika, diskretna matematika, obvody...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Žilinská univerzita

Táto škola bola skôr ako poistka. Blízkosť môjho bydliska bola výhodou a nevýhodou zároveň. Do 30km vzdialenej Žiliny by sa dalo aj každý deň dochádzať, no nechcel som sa ochudobniť o študentský intrákový život :-). Uprednostňoval som českú vysokú školu, aj keď úroveň fakulty je na slovenské pomery výborná, čo som sa presvedčil na dni otvorených dverí.

Prijímačky boli zo stredoškolskej matematiky a všeobecného logického myslenia. Konali sa týždeň po maturite, takže matematika nebola žiadny problém a logika bola precvičená z NSZ testov. Poobede v deň som vedel výsledok: prijatý.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mendelova univerzita v Brne

Ako so už spomínal, o tejto škole som predtým asi nepočul, no po prezentácií na gymnáziu a návšteve dni otvorených dverí sa to zmenilo. Univerzita ponúka odbor ekonomická informatika. Informatika je na veľmi dobrej úrovni, programovania je tak akurát a pár ekonomických predmetov sa dá vydržať.

Prijímačky sa skladali z matematiky a vybraného cudzieho jazyka (v mojom prípade angličtina). Na matematiku spolužiaci na dni otvorených dverí kúpili zbierku úloh k prijímačkám. 60 strán príkladov zo všeobecnej matematiky (úprava výrazov, racionálne, iracionálne, exponenciálne a logaritmické rovnice, nerovnice, grafy, geometria, goniometria) a pokiaľ si túto knižku prerátate, nebudete mať problém, keďže na teste boli len príklady zo zbierky. Testy prebiehali na univerzite na počítači, takže výsledok som vedel hneď – matematika 100%, angličtina 50% a o týždeň neskôr som vedel aj to, že som bol prijatý. Nemalú váhu v rozhodovaní malo aj nakoniec to, že na môj a ekonomický obor išli 10 moji spolužiaci. Zápis na školu a internát prebiehal v júli a našťastie bolo možné nás dať spoločne do 2 ubytovacích buniek.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Postrehy z internátu, vyučovania a skúškach z prvého semestra napíšem niekedy nabudúce.

Jakub Kušnier

Jakub Kušnier

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent Mendelovej univerzity v Brne, učím sa byť programátorom, snažím sa o občasný pohyb a zaujímam sa o dianie na Slovensku Zoznam autorových rubrík:  Voľný časŠkolaProgramovanieNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu